Denna veckan

Den här veckan har varit hemsk.
Jag har varit sjuk.
Min hund har gått bort.
Är helt enkelt ett nervvrak.
Har typ gått ner ett kilo, mått illa av antibiotikan så spytt upp allting,
och har typ "passat på" att äta mackor och helt gudumlig yoghurt och lite glass och sånt,
för ändå spytt upp allting. Viktigt: om det är någon som läser det här, som aldrig har
spytt eller har gjort det men slutat - gör det inte. Har ni aldrig gjort det, gör det för guds skull inte.
Det är inte värt det. Sitter jag och säger med värsta dubbelmoralen. Nej men seriöst,
jag har varit sjuk i bulimi med, jag har väldigt lätt för att spy, det känns inte som en big deal för
mig längre, även om det är det. Det förstör så mycket i kroppen, mer än du tror.
Det värsta är att det är så fruktansvärt beroendeframkallande.
Du kanske bara spyr upp något en kväll för att du ätit något du ångrar.
Sen sitter du där. Hetsar, spyr, hetsar, spyr.
Jag anser att bulimin var värre än anorexin.
Skammen.
Brist på kontroll.
Så, ja, jag förstår att det är dubbelmoral att sitta och skriva att jag har spytt, passat på, gått ner...
Men det är väl egentligen det ätstörningar består av, dubbelmoral alltså.
Hit och dit. Vet att det är fel, gör det ändå.
Slutsats: spy inte sötungar.

Kommentarer
Postat av: Leia

Förstår vad du menar. Känner mig själv så dum när jag sitter med dubbelmoralen och vetskapen om att det är fel att hålla på så, att arrangera allt man gör kring vikten men ändå så gör jag det själv. Det är ju inte så att folk som lever med en ätstörning är helt tomma i huvudet, de flesta är ju fullt medvetna om att det är fel, men de är ju det som är de jobbiga. Att alltid veta att man gör fel men ändå inte vilja/kunna sluta.

2012-02-05 @ 10:49:24
URL: http://leiaan.blogspot.com/
Postat av: M

Åhfy, låter inte som nån rolig vecka. Förstår precis vad du menar med dubbelmoralen också. Skruvat & sjukt.

2012-02-05 @ 22:12:07
URL: http://becomezero.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0