Busy Busy!

Förlåt för att jag inte har skrivit på så länge. Jag har praktik just nu och är superupptagen om dagarna. Hinner inte ens på in på Facebook haha, då är det illa !
Jag var hos näringsterapeuten förra veckan. Går just nu på en diet utan socker, gluten, jäst, alkohol, alla frukter utom melon och ananas, inga grönsaker utom tomat och sparris, inga mjölkprodukter, ingen soja, bara vit fisk osv osv. Blir inte så mycket kul eftersom jag är vegetarian också. Men det går bra. Mådde rent ut sagt skit första dagarna. Fick gå hem tidigare från praktiken för jag mådde så illa, och bara lägga mig och sova. Men det är bättre nu, fått tillbaka energin. Fuskar lite, det måste jag ju erkänna. Första vecka gick jättebra, åt inget socker alls. Men var svårare denna veckan hittills, ätit lite torkad ananas och lite godis som är helveganskt och utan gluten och sånt. Men äter typ en halv torkad ananas och sen är det bra, eller tre godisbitar. Vet att jag inte ska äta någon socker alls men det gåååår liksom inte.

 

I alla fall, vikten då. Vägde mig i morse faktiskt och ligger på 54,0. Gått ner ett halvt kilo dena veckan med andra ord, utan att banta liksom. Allt är ju äckligt som jag äter så blir inte såmycket ändå haha. Men går verkligen inte hungrig och den käns ju bra, at jag kan ligga kvar på en stabil vikt ändå. När jag får börja äta lite mer som jag vill igen så ska jag prova

Frukost: Havregrynsgröt (kalorisnålt och man står sig)
Lunch: Frukt smoothie

Middag: Sojayoghurt och frukt sallad

Har kommit fram till att det måste vara bättre än Naturdiet osv eftersom det innehåller så mycket socker. Dessutom är maten lätt att ta med sig till jobb, skola, utflykter på sommaren. Och sen kommer jag ju inte dricka på ett tag nu, typ inte förrän i sommar om ens då, om jag får för näringsterapeuten. Och sen ska jag försöka börja äta mer glutenfritt, och kontrollera portionerna när man faktiskt får unna sig en kväll på helgen. Ett snacks per vecka och en fri måltid per vecka. Det är ju så man ska göra resten av livet, så lika bra att börja nu.

 

Hör gärna av er hur det går för er, frågor, tips, synpunkter eller något. Kram.


Kommentarer
Postat av: F

Drömkroppen på bilden alltså!! Ja, jag går in på din blogg dagligen! Ibland flera gånger om dagen!

2012-03-06 @ 19:50:56
URL: http://dreamofana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0